MUF polisanmäler Thomas Östros

Moderata Ungdomsförbundet
2008 09 23

MUF polisanmäler Thomas Östros

Idag polisanmälde vi Thomas Östros för förberedelse till grov stöld. Han och socialdemokraterna planerar 2010 att höja skatter med 70 miljarder vilket innebär en stöld från varje person med 15000 kronor per år, säger Niklas Wykman förbundsordförande i MUF.

- Vi har nyligen fått reda på att socialdemokraterna och Östros vill ta bort även tredje jobbskatteavdraget ifall de vinner valet. Tillsammans med höjningen av arbetsgivaravgiften och extra skattehöjningen mot unga, höjd bolagsskatt och allmän höjd skatt för alla som arbetar blir det runt 70 miljarder i höjd skatt. Ifall Östros överlämnar sig själv frivilligt till polisen så kanske Tomas Bodström vill försvara honom, fortsätter Niklas Wykman.

- Alliansen levererar reform efter reform som innebär att fler människor får kvar mer av sin lön varje månad  Då har socialdemokraterna bara en enda lösning och det är ta tillbaka mer och leverera mindre, avslutar Niklas Wykman.

Anmälan finner ni bifogat.

Läs mer på muf.se

För mer information: