Mynewsday 2018 - Det här lärde vi oss!

Mynewsday 2018 - Det här lärde vi oss!

Mynewsday är över för den här gången och vilken fantastisk upplevelse det har varit! Vi har besökt tre städer och träffat mer än 1000 kommunikatörer och marknadsförare - tack till er alla! Årets line-up med talare var den vassaste någonsin och de gav oss en stor dos av ny information och inspiration.

Vad har vi då lärt oss från denna dag? För er som inte kunde delta under dagen kommer här en sammanfattning från de olika sessionerna.

Nina Åkestam: Mångfald i reklam

Nina är doktorand och forskare i reklam och nu även analytiker på Google. Under många år har hon också varit en av Sveriges bästa branschdebattörer. På Mynewsday delade hon med sig av lärdomar och resultat från sin doktorsavhandling Understanding Advertising Stereotypes.

Tre saker vi kan ta med oss från Ninas föreläsning:

• Bara för att saker har fungerat bra betyder det inte att saker inte kan bli bättre
  • Reklam som innefattar mångfald mottas bättre av konsumenterna
  • Att ta ett större samhällsansvar kan skjutsa upp företag till helt nya nivåer, även om de överlever trots att de låter bli

Ashkan Fardost: Alla har missförstått digitaliseringen

Vi talar nog för alla när vi säger att Ashkan måste upplevas och det är inte för intet han blev nominerad till årets talare 2017. Med sin bakgrund inom musik och som doktor i organisk kemi bakade han ihop historiens aspekter som lett oss till där vi är idag. Och med internet har vi alla världens möjlighet att skapa vårt eget lilla universum.

Jonathan Bean: What’s up at Mynewsdesk?

Mycket har hänt den senaste tiden hos oss på Mynewsdesk. Vår egen CMO Jonathan Bean delade med sig av året som varit och hyllade nyhetsrum som fått flest visningar det senaste året- stort grattis SJ och Nocco! Det kanske största som hänt den senaste tiden är att Mynewsdesk har köpt upp Mention - ett verktyg som bevakar webb och sociala medier i realtid. För dig som vill veta mer om Mention har vi listat 5 anledningar varför företag bör använda sig av social listening.

Arvid Axland: Skapa meningsfulla upplevelser

Vad händer om företag fokuserar mer på att skapa meningsfulla upplevelser? Det svarade Arvid på genom att berätta om sina spelregler som företag bör ha åtanke i sin kommunikation och marknadsföring:

Varumärken måste byggas inifrån. Vill ni veta mer om Arvid och jakten på känslan hittar ni hans hemsida här.

Clara Henry: Fem saker Sveriges 15-åringar lärt mig

Clara avslutade eftermiddagen med att dela med sig av fem saker Sveriges 15-åringar lärt henne under sin tid som Youtuber. Tack vare denna föreläsning har vi minst fem saker Clara Henry lärt oss kommunikatörer och marknadsförare.

Här är de fem sakerna:

• Dagens ungdomar tycker inte om när företag använder hashtags
  • Använd influencers för att nå ut med dina produkter
  • Youtube är en plattform där relationen med tittarna är väldigt viktig
  • Dagens ungdomar är otroligt pålästa och det finns mycket företag kan lära av dem
  • Våga ta ställning

Tack alla som vad där!
Nedan ser du en film från eventet i Stockholm.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se